فولی سرمیل لنگ

قیمت فولی

آيا ميدانيد عدم اطلاع از نحوه كاركرد اين قطعه هنگام خرابی آن ، ممكن است باعث شود، بر حسب اشتباه مكانيك در تشخيص عيب اين قطعه در خودرو، شما نا آگاهانه هزينه خريد كمپرسور يا پمپ هيدروليك يا هرزگردها را بپردازيد .

در خودروهای قديمی اين قطعه تماماً از جنس فلز بود و به ندرت مگر در صورت تصادف آسيب ميديد . جالب است كه بدانيد تشخيص خرابی اين قطعه به آسانی حتی با ديدن و لمس كردن نيز ميسر نميباشد .

اين فولی از دو تكه فلز و يك تكه لاستيك با ضخامت كم ساخته شده كه بين دو قطعه فلزی بسختی جا داده شده است و در صورت سالم بودن ساير لوازميكه از گردش آن نيرو ميگيرند نبايست اين لاستيك بلغزد و فقط بايد بازی دورانی الاستيكی كمی داشته باشد .

در صورت تشخيص صحيح مكانيك و نياز به تعويض آن بهتر است نوع اصلی آن خريداری شود ، قيمت نوع اصلی آن كمی بيشتر از سه چهارم قيمت نوع بدل آن است .

تعمیرات فولی

موتورخودروهای خانواده پژو 405 ( انواع سمند- پارس ) و انواع پژو 206 مانند موتورهای جديد بعضی از خودروها ، دارای فولی سر ميل لنگ با ضربه گير لاستيكی هستند .

كار فولی سر ميل لنگ ، انتقال قدرت گردشی موتور خودرو، بوسيله تسمه ، جهت چرخاندن فولی های دستگاه مولد برق ، كمپرسور كولر و پمپ سامانه هيدروليك در خودروهای نامبرده ميباشد.

اين فولی برای دفع ضربات و شوكهای كمپرسور كولر و پمپ روغن هيدروليك به محور ميل لنگ و بلعكس ، بصورت سه قطعه ائی طراحی شده است . قطعه داخلی از جنس فلز و قطعه ميانی از لاستيك و قطعه بيرونی كه دارای شيارهای جای حركت تسمه ميباشد نيز فلزی است .

اين فولی بوسيله قطعه داخلی آن بر روی محور ميل لنگ با خار تثبيت و با يك عدد پيچ بسته ميشود. نقش قطعه ميانی از نظر عملكرد همانند كاپلينگهای قابل ارتجاع محورها در دفع ضربات ميباشد . وجود اين لاستيك ( منجيد) باعث ميگردد فولی از حالت يك تكه ( صلب) و بدون انعطاف، به يك قطعه با قابليت انعطاف خيلی كم تبديل شود و لگدهای حاصل از روشن كردن خودرو در حاليكه دكمه كولر روشن است و يا هنگاميكه فرمان با حداكثر كورس خود به چپ و يا راست تابانده شده و يا به علت وجود يك ايراد فنی اگر موتور با ريپ زدن كار ميكند را بگيرد و شوك حاصله از ضربه ، به موتور و ساير قطعات وارد نگردد .

اگر بعللی گير و ايراد دربلبرينگ هرزگرد ها و يا دينام و يا كمپرسور كولر ، و پمپ هيدروليك پيش بيايد ضربه ناشی از گيرپاژ با سر خوردن اين لاستيك در جای خودش دفع ميشود و به ميل لنگ كمتر منتقل ميشود در اين هنگام صدای جيغ مانندی از پولی شنيده ميشود .
اين صدا بسيار شبيه به رد كردن و سر خوردن تسمه بر روی پولی است و تا حدودی نيز شبيه به لغزش دو قطعه فلز به همديگر نيز ميباشد.
گاهی نامرغوب بودن پولی سر ميل لنگ كه بيشترمربوط به عدم ايستائی در حد نياز و قابل قبول لاستيك ميانی آن است ، باعث ميگردد لغزش اين لاستيك بر روی قطعه ميانی، زودتر از موعد پايان عمر مفيد آن آغاز شود و در واقع علت ، خرابی و گير كردن ساير پوليهای ديگر نباشد بلكه ، مربوط به ضعف استحكام اتصال لاستيك اين قطعه هنگام ساخت باشد.
برای افزايش عمر اين قطعه پيشنهاد ميشود رعايت نكته ائی كه در دفترچه راهنمای خودرو شده است را بنمائيد يعنی خودرو را در حاليكه دكمه كولر زده شده و يا چرخهای خودرو در حداكثر كورس گردش به چپ يا راست هستند روشن نكنيد ، چون موقع روشن كردن موتور علاوه بر پولی ميل لنگ فشار مضاعف به دستگاه استارت نيز وارد ميكنيد . اگر بخود عادت بدهيد هنگام روشن كردن موتور اين نكات را رعايت كنيد آسيب كمتری به موتور و خودرو وارد خواهد شد.

فولی, تعمیر فولی ,انواع فولی ,فروش انواع فولی, قیمت فولی, پولی, فولی موتور ,فولی تسمه,
ساخت فولی تسمه, فروش فولی ,فولی چیست, فولی چدنی ,فولی آلومینیومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس